Assumpta Forteza Salut al plat Esper que tot això us interessi o que si, com a mínim sentiu una mica de curiositat, aneu seguint les entrades que penjaré al blog. Hi haurà una mica de tot: consells de dietètica i salut, receptes de cuina, idees per fer àpats equilibrats... Doncs ja ho sabeu: SALUT AL PLAT... I BON PROFIT!

UN BON APERITIU PER OBRIR LA GANA I MOLT MÉS

Publicat dia 31 maig 2014 aperitius

Si sou dels que manteniu els bons costums i us agrada aprofitar el cap de setmana per fer l’aperitiu en família o amb els amics, o si teniu convidats i voleu sorprendre’ls des del començament… aquí teniu una proposta boníssima, original i, com sempre, saludable: 
 
MINIBROQUETES DE MADUIXA, ANXOVA I TOMÀQUET SEC
Per preparar aquest aperitiu necessitareu:

  •  filets d’anxova
  •  tomàquets secs en oli d’oliva (també podeu fer servir cirerols)
  • maduixes
  • escuradents
Primer de tot renteu i escorreu bé les maduixes. A continuació talleu-les per la meitat o en tres trossos (segons la mida) i feu el mateix amb les anxoves i els tomàquets (millor si poseu els tres ingredients en recipients separats). Quan els tingueu tallats, agafeu els escuradents d’un en un i aneu enfilant un tros de maduixa, un d’anxova i un de tomàquet… i aneu fent fins que cregueu que en teniu prou.


 

Un consell: demaneu ajuda als infants de la casa, segur que s’ho passaran la mar de bé i se’ls anirà despertant l’interès i el gust per la cuina. I no dubteu que se’ls obrirà la gana… Per cert, sabíeu que el mot aperitiu vol dir justament ‘que obre la gana’? Doncs molt millor obrir-la amb ingredients com els que us he proposat avui que, a més de ser deliciosos, us aportaran molts beneficis:
  • Les maduixes tenen un alt contingut de vitamina C i d’altres substàncies antioxidants que ens ajuden a depurar l’organisme i en la prevenció de malalties cardiovasculars i càncer. Ah, i sabeu per què tenen fama d’estimular la libido? Doncs perquè contenen manganès, que, entre altes coses, afavoreix el desig sexual.
  •  Les anxoves (consumides amb moderació) són una bona font de minerals i de proteïnes. Atenció: les persones amb hipertensió o que tenen problemes de retenció de líquids haurien d’evitar-ne o reduir-ne el consum, perquè tenen molt sodi.
  •  Els tomàquets ens aporten minerals, vitamines i antioxidants. Contenen un pigment, el licopè, que es considera un gran aliat en la lluita contra processos oxidatius i oncològics (especialment en el càncer de pròstata).
Així que ja ho sabeu, val la pena anar més enllà de les patates fregides de bossa…

Salut al plat… i bon aperitiu!

Comenta